csütörtök, december 18, 2008

Ennyi maradt

a Márta által közölt recept szerint készített mézeskalácsokból.
Remélem még lesz belőle legalább 1 karácsonykor is. (Már két adagot sütöttem.)
Leírom (másolom) a receptet is:
Hozzávalók: 250 gr méz, 100 gr margarin, 100 gr cukor, 500 gr simaliszt, 1 csapott kiskanál szódabikarbóna, 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék, 1 citrom reszelt héja, 1 egész tojás, 2 tojássárgája.

Díszítéshez: dió, mandula, kandírozott gyümölcs, mazsola stb. Ha habbal akarod díszíteni, akkor várjál legalább egy napot, míg jól kihűlnek a kis sütik. (Díszítőmáz receptje: 1 tojásfehérje, kb. 25 dkg porcukor, 2 kiskanál citromlé - mindez jól felverve.)

A mézet, a vajat és a cukrot állandóan kevergetve langyosra melegítjük. A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citromhéjjal, hozzáadjuk a mézes keveréket, a tojást és a tojássárgákat, jól összegyúrjuk, fóliába csomagoljuk és 4-5 órán át pihentetjük. (Nem baj, ha nagyon lágy a tészta, az olyan kell legyen, mikor majd kinyújtod, akkor tegyél pici lisztet hozzá, hogy ne ragadjon.)

Előmelegítjük a sütőt. Kinyújtjuk a tésztát, kiszaggatjuk és a forró sütőben 4-5 perc alatt megsütjük. Én csak picit hagyom hűlni, aztán még szinte langyosan berakom jól záródó műanyag vagy fémdobozba (akkor nem keményszik meg, és nem kell egy hónapot várni, míg végre puha lesz.)

Egy könyvből pedig megtudtam mi az a mézeskalácsfűszer: reszelt citromhéj, fahéj, szegfűszeg.

Ezen a recepten én annyit változtattam (mivel elolvastam még pár mézeskalácsreceptet és mert szeretek variálni), hogy tettem kevés sütőport, margarin helyett fele vaj, fele zsírt az első adagba (ami kicsitkeményebb lett), a másodikba csak zsírt (ez jó puha lett).
A díszítés nem nagyon ment, igaz nincs gyakorlatom és most türelmem sem volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...