hétfő, február 15, 2010

ágyökkettő

Jó ha emlékszünk még néhány matematikai képletre vagy ha nem, jó ha van a közleben valaki akit megkérdezhetünk (én az utóbbiak közé tartozom). A minap találtam egy jó mamuszmintát a Kör kötő körön. Nyolc horgolt négyzetből kell összeállítani. Ki is próbáltam, de mivel minden kocka 3 mm-el kisebb lett (az oldalai) hát a mamusz is kisebb lett, de próbának jó ez is. Tetszik.



Ide másoltam magamnak az összevarrási sorrendet a fent belinkelt bejegyzéből.

És még egy másik talán egyszerűbb minta itt (ez a link is az említett oldalról van).

És végül majdnem elfelejtettem megmagyarázni a címet. A mamusz kockáinak a mérete: A láb hosszának a fele a négyzetek átlója. Ha jól értettem egy négyzet átlója: á gyök kettő. Szerencsére 1 ismeretlenes egyenlettel elboldogulok, csak a minta (máskor recept) pontos betartásával van néha gond.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki :) Nekem még abszolút nem megy ezeknek a horgolási rajzoknak az értelmezése.
    (A matematikáról meg annyit, hogy a múltkor egy kardigánujj méretezésénél előszedtem az integrálást is, csak már nem emlékeztem :) - Szóval tényleg tiszta matematika ez a kézművesség :) )

    VálaszTörlés
  2. Integrálás? Hogy jön ide az integrálás? Nem mondanád el, miért kell az integrálás a kardigánujj kiszámolásához? Nálunk van aki ahhoz is ért.

    VálaszTörlés
  3. Nem szabályos ív hosszát integrálással kell kiszámolni... legalábbis matek szakon :) Nekem meg ugye adott volt az ujj helye, s nem tudtam, hogy az ujj becsatlakozása mekkora legyen.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...