szerda, január 12, 2011

Húsgombóc leves

A szülői házban nem volt divat ilyet főzni. De aztért ettem étteremben néha s valahogy az volt bennem, hogy ez nem magyar leves. Nem tudom milyen leves. Lányom az oviban szerette. Aztán anyósóm főzött ilyet nálunk is. És nagyon finom volt. El is határoztam, én is fogok főzni.
Ma került erre sor.
Így főztem:
Zöldséget: répát, petrezselyem gyökeret, peszternákot, zellert lereszeltem és odatettem kevés olajon és vizen párolódni. Kevés savanyúkáposztát (de lehet édeset is) vágtam bele, majd kevés krumplit (ekkor már tettem hozzá több vízet). Megsóztam (házi vegetát használtam). Míg ezek főttek negyed kg darálthúshoz tettem kb. 50 g rizset, 1 tojást, piros paprikát, borsot, petrezselyemzöldet, apróra vágott hagymát (nekem nem volt, de lehet tenni hozá 2 kanál grízt - állítólag ettől jobban összeáll), összekavartam, gombócokat készítettem és a fővő levesbe tettem (miután a zöldség megfőtt). Míg főtt, ízesítettem ízlés szerint, tettem bele egy kis kaprot is, és paradicsomlevet is, mivel kevés volt a savanyúkáposzta benne és nem volt elég savanyú, tettem bele egy kanál rizset is, hogy sűrűbb legyen. Tejföllel nagyon finom, laktató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...