péntek, december 21, 2012

Sütőtök krémleves

Nagyon rendes gyerekeim vannak, ma az ebédnél biztos azok voltak. Új levest főztem. Ők pedig megették, annak ellenére, hogy előtte azt mondták, hogy ne főzzek töklevest, az nem finom. Jó, finom, finomabb, mint ...-így beszéltek róla ebéd végén. Bár egyikük se vett kétszer, a rendes adagjukat megették. Ezért hát kiírom magamnak ide a receptet, amit a neten találtam és lehetőségeim szerint variáltam.


Sütőtök krémleves burgonyával
hozzávalók 5 főre
80 dkg sütőtök
1 kis fej vöröshagyma
3 közepes burgonya
víz
3 db tyúkhúsleveskocka (lehet zöldségleves is)
szerecsendió

bors
1 dl főzőtejszín
elkészítés
A sütőtököt és a burgonyát lehéjazzuk, megmossuk, és kockára vágjuk. A vöröshagymát megpucoljuk, és négyfelé vágjuk.
Az összes zöldséget egy fazékba tesszük, és felöntjük kb. 2 l vízzel. (Én addig öntöm, hogy pont ellepje a zöldségeket.)
Ha felforr, hozzáadjuk a 3 leveskockát. Fedő alatt, takaréklángon kb. 15-20 perc alatt puhára főzzük az egészet.
Ha megfőtt, botmixerrel vagy turmixgépben összeturmixoljuk.
Visszarakjuk a tűzre, ha már felforrt, hozzáöntjük a tejszínt, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és 1 kk őrölt szerecsendiót rakunk bele. 2-3 percig főzzük még, és tálalhatjuk is.

A mai változatunk (mert lesz még repeta amíg tart a sütőtök): tejszín helyett tejfölt tettem bele, s mivel volt itt két tojás fehérje maradva a mézeskalácstól, azt is belekevertem, kicsit sűrűbb lett, de nagyon finom. A mennyiségeket nem mértem, szemre tettem abban a kis fazékban amiben egy-másfél étkezésre való levest szoktam főzni, tudva, kb. mennyit esznek a gyerekek. A tök - krumpli kb. fele-fele arányban volt. Leveskocka helyett a sóban eltett darált zöldségből tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...