péntek, november 11, 2011

Sárgaborsó leves

Néha nem tudom, mit is főzzek, finomat, ha lehet gyorsat abból, ami itthon van, vagy a közelben beszerezhető (vásárlás ami belefér a napi programunkba). Ma reggel ráakadtam a sárgaborsólevesre. Nem szoktam a neten keresgélni, hogy mit is főzzek kedveseimnek, de most ez érdekesnek tűnt, főleg, hogy van a kamrában sárgaborsó, amiből nagy ritkán főzeléket szoktam készíteni.
Így hát beáztattam a borsót, vagy négy órát. Leöntöttem a levét. Házi ételízesítővel, hagymával odatettem főni. Félóránál több kellet ahhoz, hogy a borsó megpuhuljon. Virslit vágtam bele, zellert és petrezselyemlevelet tettem bele, sóval-borssal ízesítettem (az ételízesítőm sós). Nem tettem bele lisztet, hanem a sárgaborsóból egy keveset pépesítettem. Mivel kicsit híg lett, tettem bele egy kis házi levestésztát. Nekünk különös (nem szoktam virslis levest főzni), de finom leves lett. Hozzá ma sóstúrós-tejfölös makaróni volt.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk adták a menzán. :o) Nem volt a kedvencem, de az öcsém imádta, szóval anyu is megtanulta főzni. :o)

    Csak nem virsli volt benne, hanem a lecsókolbász - nem tudom, ismered-e, az egy furcsa valami, nincs füstölve és bűnrossz. Szerintem egy deka húst se tesznek bele, csak bőrkét meg zsírt. Néha még porcogós is volt. Lehet, hogy virslivel szerettem volna. :o) A frankfurti levest ismered? Az is virslis. Kelkáposztaleves tulajdonképpen.

    VálaszTörlés
  2. Nem ismerem a lecsókolbászt, de azt hiszem nem veszítettem semmit. Ez finom virsli volt, bár nam vagyok virslirajongó, néha mégis eszünk.
    A frankfurti levest nem ismerem, de kíváncsi lettem, így rákeresek a neten.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...