péntek, március 18, 2011

Rizs

A napokban akadtam rá egy egy blogon, hogy hogyan készítik a rizset Japánban. A rizs egy remek étel, sokféleképpen el lehet készíteni. A ragadós kásás rizs nem kedvencem. No, de csak vízben, só nélkül készíteni? És nem szabad levenni a fedőt? És be kell tartani a megadott időket? Annyira különösnek tűnt, hogy ezt mondtam, egy próbát megér. Csak tíz deka rizset főztem, betartva az utasításokat:
Egy rész rizset 1,1 rész vízzel felfőztem fedő nélkül, majd lefedtem és a lángot a lehető leggyengébbre tettem, 15 perc után eloltottam a lángot és még 5 percig hagytam párolódni. Csak ekkor vettem le a fedőt - és nem csak ehető, de finom ízű volt a rizs, csak vízzel, só nékül főzve. Úgy elfogyott, elég se volt.
Inkább ilyen rizset ennék, pedig ahogy eddig készítettem se volt rossz. Megérte kipróbálni, nagyon finom úgy frissen, melegen párolt zöldség, káposzta, főzelék mellé. De csak úgy is.
Majd figyelni fogom milyen rizsváltozatok kaphatók nálunk, mert lehet kicsit több rizset fogunk enni.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a rizst, úgyhogy ezt én is ki fogom próbálni (már holnap). De mennyi vizet tegyek hozzá? Egy bögre rizshez, egy bögre víz?

    VálaszTörlés
  2. Ha pl. egy mérőcsuporban kimérek 200 rizset, akkor teszek hozzá 220 vízet. De a megadott linknél azt írja, hogy ha nincs jól leszűrve mosás után a víz, akkor amennnyi a rizs, annyi vízet kell hozzá tenni.

    VálaszTörlés
  3. hat nagyon fugg arizs fajtatol is... en is foztem igy is, jo ideig, mostanaban meg szoktam elofozott rizset venni, ha nem dragabb mint a masik, szep hosszukas szemut, es bovizben, legalabb hatszor annyi vizben fozom meg es aztan leszurom... egyaltalan nem ragad, valosaggal pereg, es megis puha, zamatos... a ragados rizset en sem szeretem...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...